Druk i reklama

Dodane: 03-08-2017 07:31
Druk i reklama etykiety samoprzylepne

Potocznie nazywana drukiem jest również każda

Druk (niem. Druck ?nacisk?) ? wielokrotne odbicie obrazu z formy drukowej na podłoże drukowe (np. na papier). Potocznie nazywana drukiem jest również każda kopia, czyli odbitka drukowa.

Za druk uważa się również rozmaite techniki powielania tekstu i grafiki zarówno metodami tradycyjnymi, z użyciem maszyn drukarskich, jak i nowoczesnymi metodami komputerowymi z użyciem komputerowych urządzeń peryferyjnych, jak drukarki, plotery itp. - choć poprawnie tego rodzaju odbitki powinno nazywać się wydrukami.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Druk


Drukowanie w dzisiejszych czasach

Druk towarzyszy ludziom od dawna, jednak w ostatnim stuleciu powszechność druku sprawia, że każdy ma w domu przynajmniej parę książek, dostaje codziennie drukowane reklamy, a jadąc do pracy mija dziesiątki billboardów z reklamami. I właśnie reklamy to najczęściej zamawiane materiały do druku. Wystarczy spojrzeć ile ich mamy w naszym otoczeniu.

Kolorowe, czarno-białe, wizytówki, wielkie bannery- te wszystkie rzeczy można dzisiaj wydrukować przy na prawdę niskich kosztach. Dlatego tez wiele firm, nawet tych lokalnych korzysta z dobrodziejstw nowoczesnego druku.


W drukarniach spotyka się maszyny drukarskie

Na jednym druku może być użytych kilka farb spotowych, ale każda z nich wymaga użycia oddzielnego zespołu drukowego. W drukarniach spotyka się maszyny drukarskie pięciokolorowe: cztery zespoły wykorzystuje się do druku triadą, a zespół piąty ? do druku farbą spotową. Farba spotowa podnosi koszty druku, bo wymaga wykonania dodatkowej formy drukowej, a sama farba jest droższa od farb procesowych. Czasem względy ekonomiczne mogą przekonać zleceniodawcę do akceptacji takiej barwy druku, która jest możliwa do osiągnięcia za pomocą farb procesowych. Jednak w przypadku barw z odcieniem metalicznym czy z fluorescencyjnych farby spotowe są nieodzowne.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolory_dodatkowe