Jak wrócić do pracy czyli dziecko w żłobku lub przedszkolu

mach kształcenia przedszkolnego. Ministerstwo Edukacji Narodowej pod kierownictwem M. Handke, nowelizując w lipcu 1998 ustawę o systemie oświaty, zapowiedziało dogłębne zreformowanie ustroju szkolnego i przedszkolnego (zob. reform

Jak wrócić do pracy czyli dziecko w żłobku lub przedszkolu Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Trochę historycznych faktów

Reformy oświaty po roku 1989 nie wniosły wielu zmian oświatowych w przedszkolach i ich programach kształcenia przedszkolnego. Ministerstwo Edukacji Narodowej pod kierownictwem M. Handke, nowelizując w lipcu 1998 ustawę o systemie oświaty, zapowiedziało dogłębne zreformowanie ustroju szkolnego i przedszkolnego (zob. reforma systemu oświaty z 1999 roku). Z dniem 1 września 2004 wprowadzono obowiązek odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego przez dzieci w wieku 6 lat w przedszkolu albo w oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej, a od 1 września 2011 r. obowiązkiem tym objęto również dzieci pięcioletnie. Obowiązek ten można spełniać poprzez uczęszczanie do przedszkola, oddziału przedszkolnego przy szkole podstawowej lub do innej formy wychowania przedszkolnego (zespoły przedszkolne lub punkty przedszkolne). Obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat. Obecnie przygotowanie przedszkolne w wielu krajach stanowi pierwsze, obowiązkowe ogniwo zintegrowanego systemu oświatowego.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole#III_Rzeczpospolita


Założenie przedszkola

Przedszkole może zostać założone przez osobę, która posiada już jakieś doświadczenie w pracy z dziećmi, a jednocześnie potrafi kierować pracą innych osób. Dyrektor przedszkola będzie odpowiedzialny za dobre wyposażenie budynku przeznaczonego dla dzieci oraz za dostosowanie wszystkich urządzeń znajdujących się w przedszkolu do ich potrzeb. Chodzi tutaj głównie o to, aby urządzenia sanitarne posiadały taką wysokość, która pozwoli dzieciom na swobodne z nich korzystanie. Na wyposażeniu przedszkola znajdują się również stoliki i krzesełka, zestawy kuchenne i sztućce oraz akcesoria dziecięce służące do zabawy. Dyrektor musi pamiętać, że co jakiś będą odbywały się w przedszkolu wizytacje, oceniające sprawność jego działania.


Słuchanie kaset z obcojęzycznymi rozmówkami

W niektórych przedszkolach prowadzona jest nauka języków obcych. Najczęściej uczonym językiem jest język angielski, ale może to być też język niemiecki czy włoski w zależności od profilu przedszkola i ustaleń z rodzicami. W ramach zajęć językowych dzieci mogą słuchać kaset z obcojęzycznymi rozmówkami, fakt, że ich nie rozumieją nie odgrywa tak wielkiej roli, ponieważ chodzi o to, aby dzieci po prostu oswoiły się z językiem. Puszczane są im także obcojęzyczne piosenki, które dzieci na pewno szybko podchwycą i zaczną śpiewać, a dzięki temu będą nabierały wprawy w wymowie. Uzupełnieniem dla takich zajęć jest prowadzenie plastycznych zajęć językowych. Polegają one na kolorowaniu rysunków, na których znajdują się angielskie słówka, przypisane do konkretnych zdarzeń.