Sprawdzamy usługi

obsłużone dokonują jego oceny. Dlatego prowadzeniem mystery shoppingu zajmują się osoby dobrze znające się na marketingu sklepowym, a jednocześnie orientujące się w tym, jaką jakość powinny posiadać określone produkty. Dlatego mie

Sprawdzamy usługi

Prowadzenie mystery shoppingu

Mystery shopping to inaczej realizowanie jakichś zakupów w sklepie przez osoby do tego wyznaczone, które na podstawie tego, w jaki sposób zostały obsłużone dokonują jego oceny. Dlatego prowadzeniem mystery shoppingu zajmują się osoby dobrze znające się na marketingu sklepowym, a jednocześnie orientujące się w tym, jaką jakość powinny posiadać określone produkty. Dlatego miejsca przeprowadzania mystery shoppingu są bardzo różne.

Może być on przeprowadzany w praktycznie każdym sklepie, wszystko zależy jedynie od tego, jakiego rodzaju sklep jest aktualnie monitorowany. Trzeba przyznać, że fachowo przeprowadzony mystery shopping potrafi dostarczyć wielu informacji na temat jakości usług wykonywanych w konkretnym sklepie.


Zadania tajemniczego klienta

Pracą w roli tajemniczego klienta zainteresowane są przede wszystkim młode osoby, chociaż trzeba przyznać, że pracodawcy oferujący zlecenia dla tajemniczych klientów liczą na to, iż będą oni bardzo dobrze przygotowani i wykształceni. Dlatego praca w roli tajemniczego klienta nie musi być taka prosta.

Tajemniczy klient będzie musiał sprawdzać poziom obsługi klienta w konkretnym sklepie i jakość sprzedawanych w nim produktów. Dzięki temu będzie można stale podnosić jakość dopuszczanych do sprzedaży produktów. Natomiast wynagrodzenie tajemniczego klienta będzie zależało od ilości zrealizowanych przez niego zleceń. Będą to bardzo różne zlecenia wykonywane w praktycznie wszystkich sklepach i punktach usługowych.


Metody badań marketingowych

Badania marketingowe mają na celu sprawdzeni potencjału rynkowego danego towaru, produktu czy usługi. Metod prowadzenia i interpretacji takich badań jest wiele, ale jedynie specjaliści w tej dziedzinie mogą odpowiednio zebrać i przetworzyć dane.

Dane można zbierać na przykład prowadząc ankiety stacjonarne, telefoniczne czy internetowe (co staje się coraz bardziej popularne) na zadanej liczbie ankietowanych. Później wyniki ankiet są zbierane i interpretowane. Firmy zajmujące się takimi badaniami maja w swojej ofercie wiele metod prowadzenia badań marketingowych i najlepiej kontaktować się z nimi w celu konsultacji i wybrania najlepszej dla naszego biznesu metody.